ברקע המינוי; האמריקאים על דברי מאי גולן: "רטוריקה מזיקה"

ישראל רובין No Comments on ברקע המינוי; האמריקאים על דברי מאי גולן: "רטוריקה מזיקה"

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית נשאל על מינויה של מאי גולן לקונסולית וגינה את הדברים שאמרה בעבר על המסתננים מאפריקה: "מגנים סוג כזה של רטוריקה"

הבית הלבן צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת מינויה של השרה מאי גולן לקונסולית בארה"ב: סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ודנה פטאל שמסר תדרוך לעיתונאים בנושא הלחימה בסודן, נשאל ע"י אחד העיתונאים ביחס למינויה של גולן, ברקע דברים גזעניים לכאורה שאמרה בעבר וגינה את דבריה. 

העיתונאי שאל את פטאל, "האם למשרד החוץ יש חששות ממתן אישור לגולן לכהן כקונסולית, לאחר שתיארה את עצמה כ'גזענית גאה' ואמר כי היא מסרבת לאכול מסתננים אפריקאים משום שהיא חוששת שתדבק במחלות".

פטאל השיב: "בגדול, היינו מגנים סוג כזה של רטוריקה ומאמינים שסוג כזה של שפה גם מזיקה במיוחד כאשר היא מועצמת בעמדות מנהיגות". הוא הוסיף כי אין לו עדכונים בנושא.

סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ודנה פטאל

כזכור, ביום רביעי פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הציע לגולן, שמכהנת כיום כשרה במשרד ראש הממשלה, להתמנות לתפקיד קונסולית ישראל בניו יורק, במקומו של אסף זמיר שהתפטר. בפרסום בערוץ 12 נטען כי ההצעה היא כחלק מפעילות נתניהו לפירוק מחנה יריב לוין.

בליכוד אישרו את הפרסום על המינוי, אך הכחישו את הטענה ביחס ללוין: "ההצעה שהוצעה לשרה גולן לכהן כקונסול בניו-יורק היא בשל יכולות ההסברה המצוינות שלה באנגלית", נמסר. "בניגוד לפרסום, אין לכך שום קשר לשר לוין שאין מי שראש הממשלה מעריך וסומך עליו יותר".

הפרסום עורר סערה פוליטית נוספת בתקשורת ובשמאל, בין היתר לאור דבריה בעבר בהפגנה נגד מסתננים מאפריקה, שם אמרה: "אנחנו גזענים, כדי לרצות לשמור על החיים שלנו ועל השפיות שלנו. אם אני גזענית בשביל לשמור על החיים שלי, אז אני גאה".



0 תגובות